Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-08, 00:56   #1 (permalink)
monper
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
Standard Självkänslan försvann - och nu då?

Tidigare tyckte jag att att jag hade en hyfsad självkänsla men nu har det gått upp för mig att så inte är fallet...Är 42 år och har tappat min självkänsla totalt. Nu när jag ska separera har en massa tankar kommit till ytan och det har gjort att jag inte känner mitt eget värde. När jag var inne i äktenskapet gick allt på och jag tryckte undan kränkningar och besvikelser.

Nu känns allt som ett öppet sår och jag kommer ihåg en massa saker som jag farit illa av.
T.ex. att bli kallad en massa nedvärderande saker (pucko, idiot och en massa mer, och värre saker som jag inte vill skriva), att han reste sig upp och gick mitt i en mening när jag behövde prata, anklagelser om att jag inte gör något hemma trots att jag kämpar på (lagar mat, tvätta, skjutsar barn o.s.v), om jag sagt till barnen vilka regler som gäller har han ibland framför barnen givit andra "snällare" regler så att jag blir den dåliga, han har inte varit intresserad av sex förutom ibland på sina egna villkor, ingen vilja att prata och lösa konflikter, bjuda till eller så....

Vad fanken ska jag göra nu, hur ska jag kunna få tillbaka min förlorade självkänsla? Jag behöver det för min egen skull, barnens och för att jag ska kunna gå in i en ny relation men skulle behöva konkreta tips att jobba med eller kanske räcker det med att låta tiden gå och "läka" på vägen?

Känner mest att jag behöver skriva av mig frustration och besvikelser. Det känns skönt att detta forum finns. Antar att vi är rätt många som av olika anledningar har det kämpigt med självkänslan.

En varm kram till er alla!
//Monkan
monper är inte uppkopplad   Svara med citat