Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-04, 20:32   #2 (permalink)
kattenL
Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard Du är modig som börjar analysera

Hej,

Du lever en gång och livet kan vara så fantastiskt. Jag vet också att det kan vara fruktansvärt jobbigt. Men när det är bra så är det ju underbart.

Du verkar ha analyserat ditt beteende och dina känslor noggrant och det är jättebra av dig. Jag tror att du dels måste bryta en ond cirkel med isolering, dels prata med någon som kan hjälpa dig att förstå dina tankar och känslor om dig själv. Ta chansen och börja prata med någon som är professionell inom psykologi. Någon som du får ett förtroende för.

Det är sjukt jobbigt att grotta runt i jobbiga känslor och gräva fram gamla spöken samt förändra tankemönster, men det är så värt det.

Så mitt råd är, vad väntar du på? Sök hjälp, du har så mycket att hämta. Förstår att det är vansinnigt jobbigt att söka hjälp. Jag har själv varit tvungen att gå och prata med ngn professionell, det var ett jobbigt steg men jag känner mig trygg och lugn idag. Jag ångrar inte en sekund det val jag gjorde. Men sedan är det viktigt att du trivs med den du pratar med. Det är också viktigt att du sakta men säkert börjar bygga upp ett sådant liv som du vill ha.

Jag hejar på dig, var modig!

Kram
KattenL
kattenL är inte uppkopplad   Svara med citat