Citat:
|
Sen vet jag att jag inte vore någonting, tex på festen igår, utan min fasad. Skulle jag gå som jag vaknar på morgonen så kan nog hela "vara den jag är så blir alltbra"-grejen gå och hänga sig.
|
jag läste också att du lärade vara den som kom med något extra hela tiden, och det förstår jag ju att du vill. för du vill ju vara den som står ut som intressant

. men om du känner dis säker i dig själv så blir du intressant. folk känner på sig att "henne vill vi inte titta ner på, för då kanske hon blir sur på mig" eller nåt sånt. eftersom man pratar från hjärtat om man trivs med sig själv. anledningen till att du måste ha din fasad är för att du anser väl inte den riktiga dig som intressant. enligt vad jag har sett vad du har skrivigt

du ska inte behöva lägga fram en fasad, du ska komma till en fest som en individ som har sina egna åsikter och känna att du är intressant. sen om folket runtomkring dig inte tycker om den du är, då är det väl deras problem. du kommer inte behöva hela världen som kompisar om du skaffar dig lite självkänsla