Hej Bellis..
Är själv rätt ny här. Har en tjej som är 15 som skär sig. Jag har skrivit lite här om det. Läs gärna mina tankar och vad jag har gjort så här långt.
Terapisnack är ett väldigt bra forum, tycker jag. Jag har fått en fantastisk respons från så många här. Också från en del ungdomar som också skär sig. Vilket har hjälpt mig så mycket då jag vill lära mig så mycket som möjligt om det här, vad man kan göra, hur man ska bemöta den som skär sig, varför man skär sig, hur man bemöter anhöriga som kanske har svårt att förstå, skolan..ja allt som rör sig kring detta och min tjej. Bättre forum har jag inte lyckats hitta i alla fall. Så välkommen hit...*L*
Här kan man ju skriva av sig alla tider på dygnet. Det finns alltid någon som "lyssnar". Responsen är enorm. Jag hoppas du ska trivas här. Och du låter lite som jag. Jag är hundra på att det jag gör för min dotter kommer att hjälpa henne. Jag finns till för henne 24 timmar om dygnet. I början såg hon inte det, men hon börjar se nu. Hon börjar förstå att jag verkligen finns där. Själv har jag krävt en sjukskrivning för mig då jag har 12 mil per dag i resväg till mitt jobb. Jag insåg att det räcker inte att säga "jag bryr mig om dig, jag älskar dig". Jag måste visa det på alla sätt. Hon testar mig väldigt mitt i alltihop. Jag måste också lära mig att inte vara för påträngande i min iver att hjälpa henne. Då blir hon ju trängd och känner sig övervakad och det är ju inte meningen...
Jag har ju ingen aning om er bakrund, om det finns något som gör att din dotter mår dåligt, förutom det som händer i skolan. Min dotter har en rätt jobbig ryggsäck med sig. Så vi visste från början varför hon mår dåligt. Jag kunde söka hjälp till henne utan att först behöva utreda en massa om bakomliggande orsaker, eller vad jag ska kalla det för. I mina inlägg finns vår historia om du vill läsa mer...
Du är en bra bit på väg nu, genom att du vet om att hon skär sig och du har vänt dig till BUP. Dom kommer ju att hjälpa er på alla sätt. I alla fall gör dom det för oss...Hör gärna av dig om du vill eller undrar över något. Och tveka inte att fråga här på sidan! Inga frågor är för dumma eller så. När man är "ny" i det här har man ju 1000 frågor som man vill ha svar på. Eller bara stöd och respons, vilket man får här...*L*
Kramar Lotus
|