Hej getingen_borg,
Jag har bara följande kommentarer till din historia: Jag har mig själv också en gång gjort misstaget att leka med min frus mobiltelefon. Och då hittade jag också några puss-och-kram sms. Det verkar ju vara en ganska vanlig erfarenhet för många av oss som har hamnat hit! Jag blev mig själv också först mycket oroad över detta, att finns det något på gång med min fru? I synnerhet då det verkade att sms kom från en av hennes tidigare pojkvänner. Jag övervägte att ta det upp med henne, men beslöt ändå att det är bättre att försöka glömma det. För det första, jag tyckte inte det var lämpligt att jag hade lekt med hennes mobil. Jag tyckte också, att jag borde inte ge en alldeles för stor betydelse för några enstaka ord. Istället borde jag titta på vårt förhållande. Finns det något hon kanske saknar? Och jag tror att jag gjorde rätt: Istället för att titta på några enskilda ord
på sms är det bättre att titta på sitt eget förhållande med sin fru/man/sambo. För det första, har ni en fungerande sexliv? Om inte, då finns det kanske orsak att vara lite orolig. Vi har ju alla våra naturliga behov! Pratar ni med varandra om intima och emotionellt viktiga saker? Och i så fall, är det ömsesidigt eller ensidigt? Om det visar sig vara ensidigt, att det är bara du som öppnar dig och lämnar inte tillräckligt utrymme för henne så är det kanske något i ert förhållande som hon saknar och försöker hitta det från något annat håll. När jag läser vad du skriver, får jag ett intryck att ni har ett sexuellt bra förhållande och att du pratar med din fru på ett mycket öppet sätt, om hur du känner. Men hon har också samma behov som du att prata, och det verkar från vad jag läser - kanske mellan raderna - att det är inte alltid så lätt för henne att hitta sitt utrymme med dig. Kanske därför har hon hittat någon annan att öppna sitt innersta inne med. Så jag skulle bara föreslå att du frågar dig själv följande: När ni pratar om intima saker i era liv, är du säker på att hon också får sitt utrymme? Eller är det för det mesta bara du som öppnar sig? I så fall, kanske det bästa sättet för dig att undvika situationer som du nu har hamnat i, är att du ger henne lite mera utrymme så att hon kan bättre tömma sig med det vad är viktigt för henne att få ut. Är du säker att du har lyssnar henne tillräckligt mycket?
Senast redigerad av Markus1 den 2008-06-01 klockan 02:58.
|