Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-01, 02:18   #2 (permalink)
Blueye
Rating 8
Platinamedlem

Blueyes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Krediter: 2 257
Standard

Kan berätta en solskenshistoria som hände på en buss jag åkte på för snart tio år sedan...

Det satt en mamma med sin dotter på bussen. Dottern var i nedre skolåldern skulle jag tippa. Mitt emot på sätet satt det en gammal tant med gips på benet. Flickan satt hela tiden och sparkade på tantens gips. Till slut frågade tanten snällt om hon inte kunde sluta efterso det gjorde ont! Men nej då, flickan fortsatte. Till slut sa tanten till mamman:
- Kan du be din dotter att sluta sparka mig, det gör ont!
Svaret hon fick av Mamman var:
- Jag håller på fri uppfostran!

Längre bak i bussen satt en tjej i min ålder. Hon reste sig och gick fram och sparkade till flickan på benet. Då reagerade mamman och frågade "Vad F-N håller du på med???!!!" Tjejens svar blev:
- Jag har också fått Fri Uppfostran!!

Förutom att jag fortfarande beundrar den tjejen något oerhört så visar denna lilla historia att många vuxna inte kan hantera olika situationer och förutse vad deras agerande och sätt att bemöta sina barn kommer att leda till... Och hur mycket smartare barn egentligen är än vi tror! Så annorlunda framtidens samhälle skulle se ut om vi bara kunde ta vårt naturliga föräldraansvar och alltid prioritera våra barn i första hand! Om vi bara kunde ge dem den kärlek och uppmärksamhet de behöver och förtjänar!
Blueye är inte uppkopplad   Svara med citat