Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-29, 16:54   #12 (permalink)
JaniC
Member
Bronsmedlem

JaniCs avatar

Reg.datum: May 2008
Skicka ett meddelande via MSN till JaniC
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av endoh Visa inlägg
Har det hjälpt dig så mycket att bara tänka tvärtom? Eller har du gjort nåt mer?

Tror jag skulle behöva prata med någon som inte är snäll och försöker trösta utan som kunde påpeka vilka signaler jag sänder ut, om jag faktiskt upplevs som lite..skum..jag vill veta varför folk tar avstånd...

Alltså..det finns ju faktiskt sätt man "ska" vara på...eller snarare inte vara på, för då blir folk obekväma i ens närhet...så är det ju faktiskt.

Svaret på din fråga om det hjälpte att tänka tvärt om är JA. alla dina upplevelser och anledninger till att du får positiva respektive negativa känslor är ju styrt av tankar. och hur sjukt det än låter så kommer din inställning till dig själv ändras om du tänker att du verkligen är intressant och glad/framåt. du kan blir vem du vill, bara du anstränger dig lite och slår tillbaka mot tankarna. Jag skulle så gärna vilja låta dig känna på den hära "övergången" från att man tycker att man är ful/tråkig/fet etc. och till att man känner sig som en spirituell/glad och fin person. för det "hände" bara en dag för mig. Vakande upp och insåg att jag duger precis som jag är, och att jag kan göra vad jag vill och bli vem jag vill. det händer när hjärnan inser att du mår bättre utav att tänka så. eftersom hjärnar är byggd så. anledningen till att du mår dåligt är pga. dina tankar.

Och såklart så lär man vara på ett sepciellt sätt. man måste ju uppföra sig, ta hand om sig. vara snäll, inte bete sig som konstigt å så. men det tror jag inte att man gör om man ser sig själv som värdefull. då vill man bibehålla ett fint beteende. det vill JAG iaf
JaniC är inte uppkopplad   Svara med citat