Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-28, 23:39   #17 (permalink)
getingen_borg
Junior Member
Bronsmedlem

getingen_borgs avatar

Reg.datum: May 2008
Standard Kort update

Hej igen!

För de som följer denna sträng, kommer liten update.

Det har funkat o.k den senaste veckan. Ett undantag: Lördag och Söndag kom det svartsjuke tankar i stort sett hela dagarna. Det som troligtvis triggade det var att vi skulle ut till min frus arbetsplats på familjedag. Även om jag visste att vi ej skulle stöta på hennes "specielle vän", då han ej längre jobbar där, så var det nog känslan av att komma till "the scene of the crime". Dvs där den nära (hemliga) kontakten odlats. Jag hade det skitkasst och ville inte att tankarna skulle komma. Även om jag visste att det inte fanns någon grund, och jag hela tiden gick tillbaka till de två punkter jag bestämt mig för att fokusera på, så dök de upp hela tiden. Jag valde att inte nämna det för min fru pga att jag visste hon skulle bli ledsen, och jag skulle vara borta med jobbet mån-ons. Det var ett misstag. Det låg och malde i huvudet dessa dagar. Jag ville att min fru skulle fråga mig hur det gick, när vi snackade på telefon mån & tis, men det gjorde hon inte.

Jag berättade istället direkt när jag kom hem idag, och hon blev ledsen, men det gick över kvickt. Jag fick det dock omedelbart bättre. Jag skulle snackat om det i söndags. Jag bad henne dock ställa frågan ibland, då jag känner att det kan beövas för att visa intresse och hjälpa mig att lätta på trycket. Det som var en liten besvikelse var väl att hon medvetet inte frågat hur det gick med mig och hela processen, då hon känner att vi ältat igenom det så mycket och inget nytt kommer fram. Jag fick dock förklarat att jag tror jag behöver få nämna det (när jag får sådana tankar), men att vi inte behöver älta igenom det hela gång på gång. Hon förstod detta.

När vi kommit igenom detta berättade hon att han skrivit i måndags, och lite om det oskyldiga innehållet. Den lilla utmaningen tror jag jag fixade o.k. Jag har inga märkliga känslor nu några timmar efter hon berättade det.

Vi har det fortfarande kanon, och jag håller fast vid min strategi än så länge.

Den stora utmaningen ligger fortfarande framför mig: det är när hon så småningom berättar att de kommer att träffas för en kaffe eller liknande.
Hur kommer jag att hantera det? Jag vill ju vara oberörd, men det kan jag nog inte vara, därför blir min strategi att väldigt tydligt berätta precis hur jag känner direkt när det sker.

Tack för visat intresse,

MVH

Getingen_Borg
getingen_borg är inte uppkopplad   Svara med citat