Ämne: Polis
Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-27, 19:10   #16 (permalink)
iian
Member
Bronsmedlem

iians avatar

Reg.datum: May 2008
Standard

Det vore bra om du fick styrkan någonstans ifrån att anmäla. Det är klart att det är jobbigt. Själv blev jag våldtagen förra sommaren och jag anmälde det direkt. Jag blev jättefint bemött av polisen, de var enormt duktiga på alla sätt o vis. Har aldrig känt att jag varit till besvär, tvärtom.

Det är viktigt för dig själv, man får inte utnyttja dig på det sättet. Alla har rätt att bli respektfullt behandlade. Även du.

Genom att anmäla så gör man det man kan för att få slut det som pågår. Då är man med och förhindrar att den här personen kan fortsätta att utnyttja andra. Så i förlängningen så hjälper man även andra. Jag vill verkligen stötta dig att anmäla.

Sen finns det bra hjälp att få. Det finns brottsoffersjourer, kvinnojourer och kvinnocentrum som man kan vända sig till och få bra hjälp. Jag har själv erfarenhet av det.

Sen finns även det här stället där man kan få stöd och råd av andra som blivit utsatta och andra som har bra erfarenhet av att hjälpa. Och du har ju hittat hit, det är jättebra.

Var rädd om dig/iian
iian är inte uppkopplad   Svara med citat