Citat:
Ursprungligen postat av Grabben
Mm, just det. Jag var också lite extra osäker under gymnasietiden där. Jag tror det hade att göra med att komma till en helt ny skola med nya annorlunda människor. Blev väldigt osäker på hur jag skulle bete mig där. Idag är det bättre även om det inte är helt bra. Har du möjlighet att med dina kompisar komma i kontakt med nya människor och nya kompisar? Jag var helt vingklippt när jag var själv men hade man kompisarna så kunde man ju alltid "hänga med" och vara lite polarns sidekick när man träffade hans nya polare etc, ja du fattar.
Alkohol ja... Den använde jag gärna.  Den lindrar ångest och får en att må bra men den ändrade aldrig mitt sätt att vara.
Idag får jag både terapi och har möjlighet att snacka med en nätkompis via chat. Så visst får jag hjälp. Ska väl bli ordning på det här nån gång va...?
|
Vill inte ens tänka på mina vänner i skolan :P
Har möjligtvist bara 4 vänner på skolan och några bekanta men det är väl inte ofta jag kommer bra överens med dom. Umgås med dom en dag och jag är irriterad. Skitjobbigt egentligen.
Ännu jobbigare blir det när vi är 7 personer i min klass, och till hösten ska vi gå ihop med samhällsprogrammet (vi är estet) och dom är ca 20personer mer i sin klass >_< (Jag är metalist, dom är Bratz)
Okej, dom kan vara hur goa som helst men jag tror jag vet hur dom är mot esteter :P
Vill ju bli av med skiten innan hösten..
Går du på nätterapi eller ?