Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-24, 17:59   #20 (permalink)
Jolene
Senior Member
Diamantmedlem

Jolenes avatar

Reg.datum: May 2008
Standard hej

Jag har också haft drogproblem i omgångar, men har nu varit clean länge. Sista gången jag la ner la jag ner helt själv, både benso, heroin, metadon och amfetamin. Jag har dock varit på behandling en gång förut, vilket jag tror hjälpte mig mycket att även sluta när jag tog mitt återfall. För mig finns det ingen större skillnad på att vara pillermissbrukare eller gatudrogsmissbrukare.. ja förutom en del av effekterna av själva drogerna då.. Men det är ändå samma skit i slutändan och inget finare med en som tar lugnande tabletter än en som skjuter i sig amfetamin.. Däremot är heroin en hemsk drog att lägga ner.. men till och med det går om man vill och kämpar. Iallafall för de flesta som verkligen själva vill.

När det gäller dig, du som startade tråden- tror jag att du ska tänka på att du har en jäkla styrka bara inom dig själv. Och det är bara du som kan fatta beslutet att sluta. Och när du fattat det beslutet kommer du att behöva att verkligen slåss för det beslutet- men det går att genomföra det! Sedan skulle jag satsa på ett behandlingshem där du kan stanna lite längre, kanske 6 månader- ett år, då får du tid att reflektera och tänka över ditt liv också. Kolla runt lite på nätet efter behandlingshem, så hör du av dig till ett du tycker verkar passa, sedan hjälper de dig troligtvis med resten. Behandling kan ju både finansieras av dig själv eller genom soc.

Man känner sig så svag när man har knarkat en längre period. Därför är det alltid bra att få mycket stöd i början. Lägga över sitt liv i någon annans händer ett tag. För det är faktiskt en seriös situation du är i. Klart att du är beroende!

Lycka till.
Jolene är inte uppkopplad   Svara med citat