Citat:
Ursprungligen postat av Lotus
När det gäller vänner, så är det väl som med alla relationer mellan människor. Funkar personkemin, så kan man kanske känna den där viktiga tilliten. Det är ju olika hur man kommer i kontakt med andra. Det kan ju vara precis var som helst man träffar folk, ute någonstans, på krogen, på nätet...Själv är jag ganska lättpratad, är inte så blyg. Jag kan lätt öppna en dialog med en främmande människa oavsett var jag är någonstans. Sedan ger det sig av sig själv hur det blir i fortsättningen. Man märker ju vilken respons man får. Men jag inser att en del har jobbigt med nya kontakter. En del är blyga, en del har dåligt självförtroende, en del har andra orsaker till varför det är svårt att ta kontakt med andra. Men nätet är rätt okej, tycker jag. Där kan man ju säga vad man vill, man kan vara helt anonym så länge man vill det. Det är ju något som kan underlätta.
Kramar till alla/Lotus
|
jag är inte speciellt blyg men mina sjukdomar skrämmer väl folk inte vet jag men den känslan får jag dår jag inte har eller aldrig haft vänner irl. jo här på nätet har jag många vänner men då är jag ju bara en "anonym" person