Citat:
Ursprungligen postat av alfons
Nej, jag har inte alls liknande erfarenheter, men jag undrar:
har du någongång fått professionell hjälp för detta av t ex psykolog/kurator eller liknande?
Det är fruktansvärda upplevelser du bär med dig och något som ett barn, en människan, aldrig skulle behöva uppleva. Det är viktigt att du mår bra, både för din egen skull och för dina barns skull. Du är värdefull precis som alla andra. Du har blivit så nedtryckt av vuxna och de som skulle vara din trygghet att det inte är konstigt att din självkänsla har fått sig en ordentlig törn. Det gör mig ledsen att läsa, men jag vet att det finns så bra terapeuter som säkert skulle kunna hjälpa dig, så därför uppmanar jag dig att söka hjälp.
|
Jag har sökt hjälp vid ett tillfälle. Men han (psykologen) passade mig verkligen inte särskilt bra, och jag vet inte om jag tror på att prata bara fyra timmar per månad när allt liksom rasar omkring en. Dessutom var han intresserad av konstiga saker, som när jag berättade om en abort ville han veta namnet på medicinerna jag fick, vilket var helt oväsentligt för mig. Till sist ville jag inte gå dit. Jag pratade även med en läkare där som tyckte jag skulle ta neuroleptika, vilket jag inte riktigt förstod syftet med. Jag skulle vilja träffa någon som kan lyssna och hjälpa till på ett sätt som jag kan använda sedan... helst utan mediciner, för jag tror faktiskt inte att jag är deprimerad, jag tror jag på många sätt är traumatiserad, men jag tror inte man kan medicinera bort det...