Citat:
Ursprungligen postat av voice
Hej igen.
Du provocerar inte fram våld från män som har "förutsättning att slå kvinnor". Du provocerar inte heller fram ilska, övergrepp, mordhot och kränkningar från andra människor.
Allt det där har dom inom sig redan innan!!!
Jag hoppas du förstår det och släpper din skuld över någonting som inte har med dig att göra. Precis som att du inte känner skuld över att Olof Palme blev skjuten, eftersom det inte var du som sköt.
Så vad får dig att tro att du ska bära andra människors skuld?
Du förtjänar att ha det bra och du är säkert en bättre mamma än vad du tror då du är medveten om problemen och inte förnekar dom.
Lycka så mycket till!
|
Tack för inlägget!
Hmm det handlar nog inte så mycket om att på ett medvetet plan tror att man bär andra människors skuld. Det är något som nöts in i en på ett undermedvetet plan, nästan som en hjärntvätt. Min mamma sa ju till mig så många gånger att det var mitt eget fel, att jag var dum i huvudet (hon tvingade mig att själv säga det högt om och om igen) att jag var ett misslyckande och att jag aldrig skulle bli något. har man hört det sedan man är tre- fyra så kommer man ju inte ihåg något annat. Det mest grundläggande, en föräldrers kärlek finns inte där. Man blir inte riktigt som man skulle ha blivit då. Tror jag.