|
Member
Silvermedlem
Reg.datum: Apr 2008
|
(1) gör stora ansträngningar för att undvika verkliga eller fantiserade separationer. Obs: Sådant suicidalt eller självstympande beteende som beskrivs under kriterium 5) räknas inte här.
Har bara varit i ett förhållande, å det kände jag länge att jag inte hade dom rätta kännslorna men det kändes bra ibland, men jag var förvirrad över det mesta, ville inte vara ensam och jag drog ut på det länge innan jag tillslut gjorde slut efter 6 månaders förhållande.
Har svårt att komma över personer, 3 personer som jag har ganska starka kännslor för, tror aldrig jag kommer kunna komma över dom. Iaf alla..
(2) uppvisar ett mönster av instabila och intensiva mellanmänskliga relationer som kännetecknas av extrem idealisering omväxlande med extrem nervärdering.
Jag vet inte riktigt.
Enda exemplet jag vet av är ,att jag tyckte en tjej var jätte bra osv, sen när blev lite motgångar mellan oss, så slutade jag prata med henne helt. Titta aldrig henne i ögonen i skolan eller hejjade.
(jag har kännslor för henne men när hon inte hade samma sak tillbaka så blir jag bara jätte avundsjuk och ogillar henne.) (samtidigt som jag har kvar kännslorna..
förvirrande.
(3) uppvisar identitetsstörning, dvs varaktig och påtaglig instabilitet i självbild och identitetskänsla
Jag vet inte riktigt här heller, jag tycker att jag är en bra person, och kan få bra betyg osv, men det funkar inte i skolan och jag känner att jag aldrig kommer bli nått (för dålig), tänker ständigt dåligt om mig själv.
Jag kan dock känna tänka saker som frågasätter livet, allså är det jag i spegeln,osv.
(4) visar impulsivitet i minst två olika avseenden som kan leda till allvarliga konsekvenser för personen själv (tex slösaktighet, sexuell äventyrlighet, drogmissbruk, vårdslöshet i trafik, hetsätning). Obs: Sådant suicidalt eller självstympande beteende som beskrivs under kriterium 5) räknas inte in här.
Allså, vadå, att att jag är slö och aldrig orkar göra nått? Energilös (slösaktighet?)
drogmissbruk, njea, men jag känner att jag vill knarka bort alla problem/verkligheten om jag fick chasen.
(5) uppvisar upprepat suicidalt beteende, suicidala gester eller suicidhot eller självstympande handlingar.
Jag hotar att ta livet av mig, delvis för jag vill och att jag ”älskar” att folk tycker synd om mig. vill ta livet av mig, skär mig ibland men står oftast imot för att jag inte vill att nån ska se ärren osv. Ständiga självmordstankar, har det väldigt ofta. Varje dag.
(6) är affektivt instabil, vilket beror på en påtaglig benägenhet att reagera med förändring av sinnesstämningen (tex intensiv episodisk nedstämdhet, irritabilitet eller ångest som vanligtvis varar i några timmar och endast sällan längre än några få dagar)
de vetja inte, jag mår ganska jämnt dåligt, visst vissa dagar är sämre än ändra.
Då jag är mer nerstämd, irriterad.
(7) känner en kronisk tomhetskänsla
Känner alltid samma, jag känner tom för att det är kaos i skallen, kan inte focusera på tankar/kännslor/minnen, hålla dom kvar i skallen, eller ja tänka på gamla saker jag varit med om för de kommer jag inte ihåg, (brukar var väldigt svårt) och ja minnet är skit dåligt.
( uppvisar inadekvat, intensiv vrede eller har svårt att kontrollera aggressiva impulser (tex ofta återkommande temperamentsutbrott, konstant ilska, upprepade slagsmål)
När det brister för mig så brister det helt. Det stämmer faktist. Brister det kan jag inte kontrollera mig, vad jag märkt iaf.
Men det händer inte ofta alls. Men jag kommer ihåg från förra året, då var min bästa kompis kan man säga, bra kompis iaf, tror han höll på att retas, jävlas,om och om igen, till slut brast det och jag okontrollerat slog honom i huvudet, pulsen i tusen och skakar typ av adrenalin.
(9) har övergående, stressrelaterade paranoida tankegångar eller allvarliga dissociativa symtom
ja jag har minnes störnning iaf. Jag är rädd för andar eller liknade ,så när det är kväll/natt så måste jag alltid titta bakåt (eller springa) då jag ska till rummet för jag tror nått ska komma och ta mig typ. Nått sånt.
Brukar behöva ha täcket på mig (instoppat runt mig ,från topp till tå) för att känna mig trygg då jag ska sova. (har varit så hela livet typ, iaf bra många år)
men det börjar bli bättre nu, är jag lugn och det är jätte varm så brukar det kunna gå bra att jag har täcket halft av mig osv.
Men är jag rädd så måste jag ha täcket instoppat runt mig. Och tex fönsterlampan tänd.
Det är vad jag kommer på nu såhär iaf.
Vad tror du om mina svar?
|