Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-23, 17:25   #14 (permalink)
wolfiemother
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Apr 2008
Standard Naturligtvis finns det inte bara en endaste lösning

Att flytta har jag själv testat på och risken är stor att man fortsätter med "drogandet" men därmed inte sagt att det inte kan vara lösning för andra som har kompispåverkan osv men ser man rent generellt så tar man inte itu med själva problemet ang varför man tar droger om man bara flyttar

det som jag märkte var att jag i lång tid lyckas hålla bort mina känslor , varken de va jobbiga el inte och pressa bort all ångest som dyker upp och det är nog bland det viktigaste att lära sg leva utan att döva alla känslor , ångest och dyligt

det finns ju en bakomliggande orsak om man börjar med droger och tar man inte itu med det så är risken stor att om man nu lyckas sluta då att man ändå till slut återvänder till det , det blr bekvämast så om man inte lär sig att hantera allt det som sker vid en avvvänjning och lär sig att sätta ord på alla de känslor som kommer dyka upp och som man nu då inte kan döva med droger .

Sen till Todd , du lägger ner oerhört mycket tid på ditt missbruk så va är problemet med att få vänta ett tag egentligen ? Hur många år har du missbrukat ? Och då kan du inte vänta pga att det tog tid ?

Hur många av dina närmaste mår bra av detta ? Och om du nu då inte kunde ta tid för din egen skull så kunde du väl göra det för deras skull ?
det är ett oerhört tryck på sjukvården gällande narkomaner då det har blivit mer unga narkomaner som behöver hjälp

Frågan är vilken hjälp du vill ha ? Inläggning, samtal el vad är det?

Tillhör du Göteborg så har jag lite tips
wolfiemother är inte uppkopplad   Svara med citat