Hej!
Tackar för input från er båda. Det är en möjlighet, men det jag bestämt mig för att försöka fokusera på är två saker: 1) Mitt eget självförtroende. Jag är faktiskt en bra man. Jag har himla många bra sidor. Jag skall också erkänna att jag har vissa svagheter. 2) Lita på min fru. Även om det visar sig att han har gått och blivit kär i henne, så är det inget hot, eftersom hon inte har något intresse av att börja en affär.
Jag har snackat med min fru om detta, och hon är eld och lågor. Aldrig varit så kär i mig som nu. Tycker att det är stort av mig. Givetvis är ju detta en tanke övning för min del för att komma igenom de mörka stunderna, och det tror jag det kommer många av.
En annan sak som talar mot erat förslag, är att jag vet att han ej berättat för sin fru om denna nära bekantskap han har, så det skulle öppna ett getingbo, tror jag. Sedan vet jag inte heller om jag har något större intresse att möta honom, just nu iallafall. Det känns lite för svartsjuk-aktigt. Rädd för att jag skulle sitta och försöka tyda signaler hela tiden.
Men tack iallafall för ideer. Nu skall jag pröva min strategi ovan, och se om jag klarar av det. Det verkar ju bra hittills iallafall.
MVH
Getingen_Borg
|