Uppföljning: Även om det inte blir respons på detta inlägg, så tänkte jag skriva en liten uppföljning vad som hänt sedan sist.
Det var inte som jag skrev sist; att banden var klippta och hon hade det bra. Jag hade flaggat att jag trodde att han skulle kontakta henne igen och det gjorde han idag. Vi hade avtalat att hon skulle tala om när det skedde, och det gjorde hon. Efter lite diskussion så kom vi fram till att hon inte ville klippa bandet. Till saken hör att vi har nästan aldrig haft det så bra, som efter denna episod. Hon menar uppriktigt att det är saknaden av en god vän. (Vi är överrens att sättet jag fick reda på det, var helt fel och det har lett till alla dessa känslor).
Efter lite diskussion har jag föreslagit att hon tar upp kontakten igen. Stort steg? Kanske. Jag känner att om vi (jag) klarar av att hantera denna relation som hon har, och vi har det bra, så borde vi bli ännu starkare.
Om jag har fel och skickar henne i hans famn så har jag gjort en dunder tabbe - men å andra sidan som tidigare inlägg påpekat och jag förstår, har hon så starka känslor för honom så kan jag inte stoppa det ändå.
Själv hade jag mycket energi när vi hade den diskussionen, och såg fram mot utmaningen. Nu några timmar senare, så vet jag inte riktigt hur det känns. Lite tomt.
Då ju inäggen sparas länge här, hoppas jag kunna komma tillbaka med lite positiva inlägg om hur det gått om några veckor/månader. Jag tror att hon tar upp kontakten redan imorgon, så får vi se vartåt det barkar.
Tror dock att det kommer att vara lite märkligt att hon har den här nära vännen som det inte finns utsikter att jag kommer att träffa, och att det vid någon tidspunkt (om än flyktigt) har funnits känslor inblandade.
Jag skall tillägga att konservativ som jag är, så tror jag att han har starka känslor för henne, och han gör ett försök att få kontakt med henne igen. Han är ju bara man - äldre än henne, och hon ser bra ut. Har sedermera fått reda på att det varit hackigt i hans äktenskap - så det är väl inte helt främmande tanke att han ser en möjlighet här. Enligt min fru så finns det inget sådant hos honom, men har lovat att se efter signaler. Mitt förslag är ju att berätta precis varför allt detta hänt, och fråga om det kan vara så. Min gissning är att om han bekräftar det, kommer hon att dra öronen åt sig och säga upp bekantskapen. Vi får se. Fortsättning följer.
MVH
Getingen_Borg
|