Heeeeeej, japp detta ska jag pröva. Jaja, jag är bara 12 år och jag har otroligt dåligt självförtroende. Jag är väldigt tystlåten och så... men det är inte för att jag vill det så att säga, jag får ingen respekt och ingen låter mig ta plats. Jag var eller är inte ett mobb offer exakt men jag är väldigt känslig och tar därför åt mig ganska mycket, och inget av det jag tar åt mig är bra. Jag såg detta och tänkte att jag kunde pröva läsa, och ser man på! Jag kände igen mig direkt. Jag riktar blicken neråt alltid, det måste jag sluta med. Jag sitter mest stilla och tecknar eller lyssnar på musik och tänker, jag antar att den osociala delen är mitt fel, men det beror på att jag har världens sämsta självförtroende! Jag backar och drar mig tillbaka om någon kommer fram och berömmer mig eller pratar med mig. Jag är kanske i en väldigt tidig fas av att "hitta mig själv" och jag gillar inte mode eller det senaste, därför beslöt jag mig för att gå min egna väg. Men hur ska jag lyckas gå denna väg om jag inte litar på mig själv? Nu måste jag skärpa mig! Min mamma klagar hela tiden på mig, så jag ska byta skola nu när jag börjar högstadiet och jag ska försöka vara mer social och fixa mitt självförtroende. Jag gillar alternativa kläder och en slags lite rockigare musik, det kanske inte hjälper mig just nu eftersom det kommer ge mer fördommar, men det är det jag finner mig själv i. Jag kallas emo och sådant även om emo är en musik stil som står för emotionell hardcore och den är nödvändigtvis inte ledsam och det har inget med att skära sig själv att göra. Jaja, för att gå tillbaka till ämnet så tack! Tack så jätte mycket! Jag vet att jag kan klara detta utan att ändra min stil och allt, det har väl inget med det att göra eller? Mamma tror det, men jag tycker det inte har något med det att göra eftersom det inte påverkar mig på så sätt om inte det till och med stärker mitt självfötroende eftersom jag tror jag hittat mig själv och så... jajaja, tack tack tack tack tack.
|