Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-19, 19:58   #6 (permalink)
Lotus
Member
Bronsmedlem

Lotuss avatar

Reg.datum: Apr 2008
Standard

Tack för dina vänliga ord och tankar. Du har så rätt i det du skriver. Hon mår dåligt, hon känner ångest. Och den blir ju inte mindre heller när hon hör vad andra anhöriga säger om henne. Man blir alldeles matt.

När det gäller mig själv så tror ju jag också att jag har rätt att få någon form av stöd. Det är bara så svårt att hitta den. En hel del stöd och hjälp får jag ju här. Och det är otroligt värdefullt. Jag kan inte så mycket om hur det är att skära sig, men jag lär mig lite mera varje dag. Och när jag skriver här, så får jag alltid så bra respons och så många kloka svar.

Vad jag har märkt under den här tiden är att man från olika myndigheters sida har rätt dålig insikt om hur vanligt det är med unga som skär sig. Det är en liten ort vi bor på och man är klart ovan att hantera den här typen av problem, det märks väldigt tydligt. Så att jag vill ha någon att samtala med och ställa frågor till är nästan helt omöjligt att få fram här. Så jag är så glad att jag hittat detta forum och alla människor här. Ni är alla till jättestor hjälp på olika vis. Jag blir lite rörd att så många bryr sig och vill hjälpa oss på olika vis.

MVH Erika
Lotus är inte uppkopplad   Svara med citat