Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-18, 21:13   #2 (permalink)
wolfiemother
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Apr 2008
Standard även om kroppen inte är beroende fysiskt

Jag har inget renodlat narkotikamissbruk men däremot beroende utav värktabletter och dessutom har jag växt upp med en f.d narkoman o alkoholist så jag vet hur det är och det jag tänker är att man behöver inte vara rent beroende fysiskt för att vara det psykist

Det är inte det lättaste att komma från det problem själv utan jag tycker att du ska se dig om vlken hjälp du kan få innan livet rammar helt för dig ich det blir än så jobbigar att bygga upp

för mig handlar det inte bara om att komma från själva det fysiska beroendet utan att hitta andra sätt att hantera ångest och jobbiiga känslor på och det behöver man oftast hjälp med

Att få hjälpen utav någon kunnig gör att man har en bra grund att börja på och kan ventliera allt det jobbiga o sen också att man kan få , precis som här andra människor i lknande situationer att prata med , vilket är lärofyllt många gånger

Att bara inse att man har problem är ett steg i rätt riktning och är du intresserad av stöd o hjälp så kan du ex hitta på nätet vad dom har för stöd o hjälp där du bor .

PS Tror inte du håller på att förlora förståndet utan snarare blir medveten om problemen och att det inte är så lätt att hålla sig från det själv utan stöd o hjälp .

Hoppas de går bra
wolfiemother är inte uppkopplad   Svara med citat