Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-17, 22:51   #4 (permalink)
wolfiemother
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: Apr 2008
Standard Så klart inte slå sina barn

Det finns väl inte många hoppas jag som tror på att slå på sina barn men nånstans så visst att man kanske då inte kan "tvinga" barn att säga förlåt till den som man gjort nåt dumt emot men om man inte ser vad resultatet blir om man gör något dumt , hur ska man då lära sig att inte göra det ?Därmed inte sagt att man ska slå barnen .

Med 4 töser och då 2 av dom som är i tonåren , 17 respektive 16 år så har jag nog fått uppleva hur andra ungdomar o barn har utsatt dom samt att dom har utsatt andra för saker som inte är okey och jag har aldrig slagit dom me heller inte "kramat" dom när dom har utsatt nån annan och altför ofta har jag varit frusterad på att föräldrar inte tycks kunna "tillrättavisa" sina nu då ungdomar som jag syftar på utan som då speciellt en tjej som utsatt mina äldre töser flera gånger och nu är hon 14¨år bara , har blivit anmäld ett flertal tillfällen för en rad brott som då stöld , olaga hot och rånförsök ( inte jag som gjort det men dels min syster vars dotter blivit utsatt ) men hennes mamma säger bara att "har du problem med henne ring polisen" el så försvara hon henne och tror att vuxna personer söker upp hennes dotter o skapar bråk , trots bevis att så ej är fallet . Detta har pågått i flera år , sedan hon va 9 år och min undran har varit många gånger just gällande henne om hennes mamma hade tagit ansvaret o ställt krav på tösen att hon ej kan el får göra så för då blir konsekvenser - hade hon då fortsatt att utföra brott mot andra barn ?

Personligen tror jag på att det är viktigt att lära ut hur man ska behandla andra männsikor och att det inte är okey att vara elak el dum mot någon annan för då kan det bli konsekvenser (( men ej så klart att man slår sitt barn ) . Vet ej om du har barn , fattade inte riktigt men det är inte alltid så lätt att fostra barn på ett bra sätt , ofta kan man behöva bolla tankarna med nån anna för att hitta bra sätt men för mig som har 4 töser dessutom , som kan vara otroligt elaka mot andra tjejer och inte va så lätta att fostra i tonåren och trotsåldrar så tror jag nog att många med mig anser att det är viktigt att barnen lär sig att bemöta varann med respekt och värdighet och gör dom inte det så måste dom lära sig att inse att det inte är okey och kan bli konsekvenser av det men har nån annan andra åsikter om saken så är jag bereedd att lyssna på det
wolfiemother är inte uppkopplad   Svara med citat