Tjena Sorin!
intressant vinkel, men jag upplever att du missuppfattade det lite grann. Det att hon köpte en grej jag inte skulle jag köpt, och att jag i framtiden vill bli konsulterad i ekonomiska frågor - absolut, det kan ju vara synnerligen aktuellt när vi sen har gemensam ekonomi. Men just nu ligger det mer på den nivån att det lika gärna kunde varit "va, hur fan kan du tycka Batman är coolare än Spiderman? är du dum i huvudet eller?" Alltså, helt enkelt min egen rädsla att det jag tycker är "fel" och det hon tycker är "rätt" På så sätt kan jag ju bli rädd och tro att nu är "jag mindre värd" för att jag inte stödjer henne typ ...
Så det är ju en form av kontrollbehov, att när hon gör allt som jag gör, då är jag trygg och fin för att jag blir bekräftad i mitt "sätt", men sen när hon gör nåt jag inte skulle gjort - då blir jag osäker och sårbar. Och faktum är att jag redan nu sen jag fått den insikten känner att jag har en mer avslappnad relation till det här att vi är olika i mycket, precis som det bör vara!
|