Jag tycker det är så "fint" att du vägrar ge upp på henne. Det visar henne att det finns hopp att eventuellt göra en förändring. Det hade jag velat ha under min tid då det var som jobbigast.
Att hon förändrar sitt betende så mycket att hon inte orkar gå och träna, som varit en sådan viktig det för henne, visar antingen att hon äter så dåligt att hon inte fysiskt eller psykiskt orkar, eller hennes "fobi" för att visa sig för människor gått väldigt mycket överstyr.
Vet du hur hennes relation till föräldrarna är?
Det kan ju vara så att hon vill ha en stor förändring på hennes kropp för att hennes föräldrar ska reagera när de kommer hem. Hon verkar vara på väg att utveckla en ätstörning när hon börjar hålla sig strikt till dieter. Det var så det började för mig och personer med ätstörningar behöver vård omgående!
Jag förstår att du är rädd att svika hennes förtronde, men du kanske sviker henne ännu mer om du inte reagerar. Kanske är det så att hysterin från hennes mamma är vad som krävs för att det ska bli ändring.
Hur kommer hysterin visa sig? Tror du hon kommer reagera och agera, eller kommer hon bli arg och försöka ignorera det?
Svaret på de två frågorna är nog svaret på om du ska kontakta dem båda, eller bara henna pappa.
Annars det du kan göra är att kontakta en psykolog som kan ringa upp henne. Många gånger önskar jag att någon gjorde det för mig.
Jag finns här med dig om det skulle vara någonting!
Jag blir glad i själen att du bryr dig då mycket!
Ta hand om dig!
|