Ämne: Bulimi
Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-16, 12:52   #3 (permalink)
Maja_55
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: May 2008
Standard

Hejsan

Jag ar nu fri fran min bulimi sedan august 2007... sa snart ett ar... Har ej haft aterfall en enda gang efter att jag bestamt mig.

Allting handlar om dig sjalv, vill du verkligen bli frisk? Eller vill du hellre vara smal? (egentligen ar dessa tva alternativ inte exklusiva, men man kanske maste se det lite som sa i borjan...)

Det jag forosker saga ar, att du maste forsoka sluta tanka pa vikt / mat... Jag hade bulimi i over 4 ar och jag forstod inte varfor jag inte kunde bli fri fran den - varje dag efter att jag hade krakts sa jag till mig sjalv "Detta var sista gangen, imorgon ska jag inte gora det mer"... men icke.

Vad jag gjorde istallet var att jag fick mig sjalv att sluta tanka pa mat och vikt. Slutade vaga mig sjalv, slutade tanka konstant pa mat och kalorier, slutade att tycka att BARA smala tjejer var snygga... tro mig, detta var inte latt! Hela mitt tankesatt forandrades, och det tog ett bra tag... Bocker kan ocksa hjalpa...

Vet ej om detta svar ar hjalpsamt... kanske for vagt, men jag hjalper garna till med fler tips / stod om du vill! Lycka till - du KAN bli fri fran atstorningarna!

kram
Maja_55 är inte uppkopplad   Svara med citat