Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-16, 05:55   #2 (permalink)
Emil Y
Member
Silvermedlem

Emil Ys avatar

Reg.datum: May 2008
Standard

Hje Bellele!

Va jobbigt det ska vara för dig! Hoppas i alla fall att det känns lite bättre nu när du fått ventilera din känslor. Du berättar väldigt tydligt hur mycket denne betydde för dig.

Jag vill gärna dela med mig av en historia till dig, som jag är i nu:

I förrgår fick jag ett mail av min mamma att min mormor har dött. Det smärtar mig mycket att jag inte kan vara med på begravning för henne och stötta min familj på plats(för jag bor i Shanghai). Jag har nästan fått lite panik. I alla fall har jag succesivt på senare tid lärt mig att utgå från situationen jag befinner mig i och göra det bästa av det. Det bästa jag kan göra nu är att visa mitt stöd via telefonsamtal och mail, till min familj. Jag kommer att besöka en kyrka den dagen och vara med mentalt. Detta är det bästa jag kan göra för dem för att visa mitt stöd. Det bästa jag kan göra för mig själv i denna situation är att sörja hur mycket jag vill när jag vill. Jag kan plötsligt börja gråta när jag tar en promenad och tillåter mig att göra det. Jag har en bild på mormor där hon skämtsamt gör ett roligt ansiktsuttryck som jag oftar tittar på och gråter och skrattar. Jag kommer ihåg vilken rolig människa hon var.

Om du utgår från din situation är den att han är död och det kan du inte ta tillbaka. Du kan göra det bästa av situationen genom att visa ditt stöd till hans familj, men också till dig själv. Sörj mycker, precis när du vill!
Du kan ju fortfarande ta dina och hans/hennes barn och göra de saker ni pratat om. Det viktiga, enligt mig, är att du tänker på dig själv och vilka förutsättningar du har för att komma över sorgen.
Vad skulle du vilja göra för honom, för att få dig att må lite bättre!

Ta hand om dig!
Emil Y är inte uppkopplad   Svara med citat