Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-14, 21:53   #5 (permalink)
alfons
Senior Member
Diamantmedlem

Reg.datum: May 2008
Krediter: 1 251
Standard Känner igen

Du skrev:
"Jag har aldrig funderat så mycket över stress förräns denna vår då det känns som att "allt" kommit på en gång. Jag har börjat uppleva en del fysiska fenomen som jag aldrig upplevt förut. Störd sömn, spontana svettningar utan direkt anledning, hjärtklappningar, smärta i bröstet, spontana gråtattacker vissa dagar, ointresse, koncentrationssvårigheter m.m."

Jag känner igen det så väl som för hur det är för mig just nu, dock inte allt. Jag får också precis så där svettningar utan direkt anledning, inte direkt hjärtklappning men svårigheter att andas ordentlingt, gråtattacker och just det där ointresset. Jag känner mig så där likgiltig inför arbetskamraters samtal och sådant. Superstressad och en mage som inte är som den ska. Till detta, en ätstörning som vaknat till liv.

Var till läkare i veckan. Fick utskrivet två mediciner som jag hoppas ska få mig upp ur det värsta och tillsammans med terapi ska jag komma tillbaka. Dock rekommenderade inte läkaren sjukskrivning i första taget då det snarare kan göra saken värre att vara i ensamhet, menade han. Någon sjukdag kan det nog dock bli iaf om jag helt enkelt inte orkar.

Uppsök läkare du med och diskutera dina känslor och symtom!
alfons är uppkopplad nu   Svara med citat