Hej igen Monarchy.
När det känns svårt är det lätt att känna sig som man är ensam i hela världen. Då kan det lätta att få höra att andra känner på samma sätt som en själv. Bilda klubb?

Jag har inte heller mycket erfarenhet av tjejer, har väl inte just umgåtts med tjejer på kompisnivå heller förrän alldeles nyligen. Du skriver att du kan börja gilla nästan vilken tjej som helst bara hon är snäll och go mot dig. Är man lite "svältfödd" lapar man gärna i sig allt man kan få av närhet och feedback. Jag kan inte tala för dig, men jag sitter på ett problematiskt bekräftelsebehov, jag tror du kan göra det också. Det låter inte så konstigt med din kompis som fick dig att må dåligt, att du nu känner behov av bekräftelse, speciellt då från tjejer. Jag har alltid förlorat mig helt i tjejer som varit "lite snälla" mot mig eller som jag trott mig förnimma lite intresse ifrån, bara de lyssnat på vad jag haft att säga har jag kunnat bli helt fixerad. Vi talar inte kärlek här, utan mer en fixering. Nästa dag kan en annan tjej komma och med lite snälla ord och en kram överta min fixering, och ibland kan det vara flera på samma gång.
Du skriver också att du kräver en klar diagnos. Detta förstår jag också. I så många år har jag gått omkring och känt mig "dum i huvet" för att jag fungerar som jag gör. Här är det så otroligt bra att få tala med experter, det är så lättande att få sitt problem uppbrutet i hanterbara termer som bekräftelsebehov och orealistiska förväntningar.
Du skrev nåt i stil med att du gillade att tjejen hade lite diagnoser precis som du, eller nåt sånt. Kommer själv ur ett förhållande med en tjej som har tonvis med bagage och diagnoser till höger och vänster, deprimerad, låg självkänsla, panikångest, the lot. Jag mådde dåligt då jag träffade henne och kastade mig in i ett förhållande som inte hade någon framtid. Även här kan jag bara tala för mig själv men jag tror att det i förlängningen var mitt bekräftelsebehov som spökade här. Inte nog med att jag fick en tjej att älska mig, jag fick dessutom "ta hand" om henne, vara en stöttepelare, ta hand om denna trasiga stackars tjej som hade haft det så svårt. Jag ville nog undermedvetet agera riddare i skinande rustning här men i slutändan blev det bara fel.
Hoppas dina sessioner hjälper dig, och öppnar dina ögon för vissa saker. Lycka till igen.