Nu har du fått experthjälp här ju, men för mig låter det också som att någonting inom dig säger att du inte är värd att älskas för den du är. Du har alltså inte fått den bekräftelse du behöver (antagligen som barn) att du är älskvärd när du är dig själv. Vissa känner ju att de måste prestera en satans massa för att förtjäna kärlek, och du kanske känner att du måste anpassa dig till omgivningen för att förtjäna kärlek. Överdriven sexuell verksamhet är ju också ett sätt att få en ego-boost på kort sikt, men som tyvärr känns ganska smutsigt i längden kanske.
Mitt tips är att som Sorin sa, försöka förstå vad det är som har utlöst din situation, men framför allt tänka vad du ska göra här och nu. Om denna nya kvinna säger att hon tycker om dig, så slår du dövörat till, men bestäm för att inte göra det nästa gång kanske? Bestäm dig för att VÅGA tro att andra älskar dig för den du är, och VÅGA börja säga till dig själv att "jag duger precis som jag är", "jag är älskvärd" och dylikt, så tror jag att de här gamla försvaren försviner lite i taget.
|