Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-12, 20:35   #8 (permalink)
Instinct
Banned
Silvermedlem

Reg.datum: May 2008
Standard

Hej

Jag tror det finns en god risk att inget du eller din sambo gjort har påverkat sonen. Vi lär oss alla olika fort. Om man ser på din sons klass utan honom, så ligger ju INGEN exakt lika. Din son råkar vara "sist", men någon ska ju vara det också, eller hur?

Jag tror, att din son har en jättetalang för något annat istället för t.ex. matte. Så brukar det oftast vara. Så var (är) det för mig. Jag kunde helt enkelt inte lära mig matte i skolan lika bra som de andra. Än idag är jag hopplös på det. Min hjärna har helt enkelt så mycket svårare för matte än andras hjärnor.

Men som motvikt, så är jag bra på att skriva och har känsla för design (om jag får säga det själv).

Vad du borde göra är att se på din son och försöka lista ut hans talanger. När du kommit på dem så ska du uppmuntra dem och kanske sätta honom i situationer där han kan få utlopp för dem.

Kanske är han extremt snäll jämfört med andra barn? Det kan ses som en egenskap att ta tillvara på, men tyvärr ser vi ibland bara på barn i termer av "Är han/hon bra i det skolämnet eller inte". Visst är det aldrig fel att vara bra i skolan, men som sagt, det finns en plats för oss som inte är några genier också.

Ett bonusår låter dock inte fel i mina öron.
Instinct är inte uppkopplad   Svara med citat