Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-12, 01:00   #1 (permalink)
Instinct
Banned
Silvermedlem

Reg.datum: May 2008
Standard fel" dygnsrytm

(Visste inte vilket forum jag skulle posta detta i.)

När jag vaknar på morgonen så mår jag inte bra. Jag är uppgiven, irriterad och handlingsförlamad. Jag är nästan så handlingsförlamad att jag inte kan ta mina mediciner eller kan gå ur sängen. Hela morgon, förmiddagen och en bit in på eftermiddagen så är jag orolig, stressad, arg och nästan levande död.

Vid klockan 14-15 så blir det ljusare, jag mår bra och jag orkar göra mindre saker.

Vid klockan 20:00-24:00 och in på natten så har jag min absoluta energipeak. Det är då jag får all inspiration, kan ta tag i saker, städa, planera osv.

Tyvärr får jag vid den tidpunkten inte göra något som väsnas, då man måste tänka på grannarna. Men det är jävligt frustrerande att varje kväll vilja hamra och såga, bara för att förtrycka den sidan. När man så väl får göra det igen klockan 8:00 nästa dag, så är jag handlingsförlamad igen. Också frustrerande att vilja shoppa och allt sånt på kvällen/natten, när affärerna är stängda. Min dygnsrytm är alltså helt motsatt till Svensson och arbetarsamhället.

Är långtidssjuskriven. Detta med dygnsrytmen var bara en bråkdel av orsakerna, men det känns ändå omöjligt att gå tillbaka när jag inte ens kan ta på mig kläder förrän klockan 14:00, och ska börja jobba 9:00.

Har försökt ändra min dygnsrytm, men även om jag lägger mig när man "ska" och går upp när man "ska", så lyser min energi med sin frånvaro fram tills kvällen.

Vad ska jag göra?!?
Instinct är inte uppkopplad   Svara med citat