Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-11, 21:46   #1 (permalink)
EnOroligKille
Junior Member
Bronsmedlem

Reg.datum: May 2008
Standard Håller på att bli galen - vad är vad egentligen???

Hej!
Jag är en kille på 24 år som har haft en mängd konstiga symptom den senaste tiden. Det hela började strax efter påsk med att jag låg febersjuk några dagar. I slutet av dessa fick jag plötsligt diffusa smärtor i bröstet och blev mycket rädd. Jag åkte in till akuten och blev kvar där under natten. Nästa dag var jag fortfarande skärrad men ändå lugn eftersom läkarna inte hittade något fel på mig.
Det dröjde dock bara till dagen därpå innan jag fick konstiga yrselanfall och konstiga värmevågor som gick genom kroppen, samtidigt som jag ibland också fick ont i bröstet. De varade dock bara några sekunder åt gången. Jag tog mig då in på vårdcentralen som skickade mig till akuten för utredning om hjärtsvikt och epilepsi, varefter jag hamnade på kardiologen ett par dagar. De kunde dock inte hitta något fel på hjärtat.
Sedan dess har ja vart på EEG som visat negativt resultat och nyligen en magnetkameraundersökning av huvudet vars resultat jag inte vet ännu.
Jag har dock fortfarande problem. Smärtor i bröstet finns kvar. Jag är tung i och det känns "gammalt" i bröstet. Pulsen slår också mycket hårt i kroppen, framförallt i magen och halsen vilket gör att jag har svårt att sitta stilla och koncentrera mig, även att somna.
Jag går ständigt omkring med en stor klump i halsen och det "skär" ibland till i den. Därtill har jag problem med domningar i vänster hand, och ibland även hela armen. Först kom det bara nattetid, vilket var jobbigt eftersom jag vaknade av det. Nu är handen domnad även dagtid. Jag har även konstiga smärtor här och var i kroppen som plötsligt dyker upp, bland annat i båda armarna.
Det har nu gått många veckor med dessa syptom och jag vet varken ut eller in längre! Jag har fortfarande stunder då ja plötsligt länner mig allmänt mycket illa till mods, liksom svag och matt i hela kroppen.
Kan allt detta vara ångest/oro/psykosomatiskt? Jag är mycket oroligt och har bla tvingats så gott som avbryta mina universitetsstudier pga av att jag mår så illa...
EnOroligKille är inte uppkopplad   Svara med citat