Lära känna sig själv?
Hej, jag är helt ny här. Och jag är jätte glad att jag har hittat den här sidan. För jag behöver verkligen skriva om mina bekymmer. Har aldrgi riktigt känt såhär förut, men det började för kanske ett halvår sedan och nu blir det bara värre för varje dag. Jag har ingen aning om vem jag själv är, och har verkligen dålig självkänsla.
Nu har jag börjat fundera på den riktiga frågan, vem är jag? Hur Ska jag kunna stå för mina egna åsikter utan att jag vet vad jag står för? Hur ska jag kunna vara avslappnad och naturlig om jag inte vet vem jag själv är?
Jag känner inte mig själv. Det är ett väldigt stort problem för mig. Jag har aldrig förut haft dåligt självförtroende men nu har jag det, Jag känner mig tråkig, ful och värdelös. Speciellt tråkig. Allting verkar handla om att vara så rolig nu för tiden, det är då man blir accepterad. Så jag har alltid press på mig att vara rolig, och då låser sig hela kroppen och istället sitter jag bara där, tyst som ett fån. Och jag tänker alltid på hur tråkig jag är, och hur tråkig alla andra måste tycka att jag är. Jag vet att innerst inne är jag ganska rolig. Men jag får aldrig ut det. Jag funderar på ifall jag har börjat få social fobi. ajg blir nervös när jag träffar nya människorm jag är aldrig mig själv. Jag blir dessutom alltid nervös och jättekonstig när jag är ensam med någon annan person. Även fast de är mina kompisar. Fy fan vad livet är jobbigt ibland. Jag känner mig helt vilsen.
Hur lär man känna sig själv? Hur kan man lära sig vara sig själv och vara avslappnad bland många människor?
|