Det är ju jättebra att du fått någon att prata med.
Du skriver att han verkar bra som person, kändes det bra efter att ha pratat med honom? Ibland kan du komma att känna att känslor rörs upp i dig efter ett samtal, speciellt om du inte är van vid att prata om känslor i vanliga fall. Det är normalt och bara bra, det betyder ju att det gör skillnad iallafall!
Har själv just börjat ge terapin en andra chans. Precis som du känner jag mig hopplös och uppgiven ibland och kan känna att det inte kommer göra någon skillnad. Men du kan ge dig den på att det kan bara göra saken bättre, inte sämre. Synd att du fick vänta ett tag på nästa session men se till att gå på den. Kämpa på.
Jag vill inte förringa skolans betydelse på något sätt, men om du råkar sacka lite ett tag i detta skede av ditt liv, när du mår lite dåligt och jobbar med dig själv, vad spelar det för roll om 10 år? Det viktiga är att du tror på dig själv och på framtiden. Kämpa på så gott du kan men låt inte skolarbetet få dig att känna dig misslyckad. Många kan säga att skolan är det absolut viktigaste men det viktigaste är istället att du mår BRA. Så det så.
Missa inte nästa tid om 2 veckor.