Hej igen ! En god lyssnare, lojal och en snäll människa!! Jag tycker du låter härlig! Logiken och känslan är ibland svårt att kombinera och det är troligt att den sidan som inte tycker om dig själv, som tror att ju mer förnedrad du blir destu bättre är det. Det finns en logik i det. Om du inte tycker om dig, hatar dig själv, utsätter dig för "farliga " saker, och tror att du bara duger om du har sex, blir närhet, kärlek och tillit något ouppnåligt och hotfullt för dig. Kanske ett tecken på svaghet, och då blir man utnyttjad och lämnad. Jag förstår att du har svårt att hitta hållbara manliga förebilder, men jag lovar att vi finns!! Alla män vill inte knulla dig och då är det menat som en komplimang, inte tvärt om!! Du har ett värde förutom
din kropp och det är att du bara finns till. I mitt jobb som terapeut möter jag ibland flickor som ser på sig själva som du beskriver. Jag vill bara trösta dig med att det finns hopp. Du behöver inte uppleva dig själv på det sätt som du skriver, en förändring är möjlig!! Jag är rätt övertygad att saker i din tidiga livshistoria bidragit till din syn på dig själv. Den synen kan du förändra ihop med en terapeut som lyckas få ditt förtroende. Får du en manlig terapeut är det rätt vanligt att du kommer att testa av och försöka få honom att vilja ha dig också. Det är ditt sätt att kanske testa om han finns kvar för dig. Det kommer han att göra om du låter honom avvisa dina ev sexuella inviter utan att bli för sårad. Blev lite långt det här, men jag vill så innerligt att du skall förstå att du är fin och att du är älskbar utan att prestera sexuellt. Försök att fundera över den tanken även om du inte riktigt vågar tro det. Jag är en gammal man och trött. Försök att sova gott. Matz M
|