Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-10, 01:28   #14 (permalink)
aubicks
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: May 2008
Standard Andningen

Hej!

Har du fått något svar på scanningen?

Det du nämner angående andningen är något jag själv har stått ut med sedan jag gick började 7:e klass. En vacker dag helt från ingenstans kunde jag inte släppa att tänka på min egen andning.
Jag började andas "manuelt" så att säga med djupa andetag, gick helt enkelt omkring med djupa suckar dagarna i ända. Tillslut efter en tid så hände det något jättekonstig, blev inbillad av mig själv att jag inte fick någon luft i mig och vips trodde jag att jag skulle dö. En minst sagt stor och äcklig panikångest bröt ut.
Mina föräldrar fattade ingenting, och faktiskt ingen ännu idag har nog fattat att det var panikångest jag råkade utför.
Nu orkar jag inte dra hela historien om hur jag lyckades ta mig ut och idag mer eller mindre lever ett normalt liv... Men!

Det du nämner om "förlorat sig själv" och andas in och ut samt tugga är något jag också under årens lopp råkat ut för. Även sväljfunktionen har hammrat fast. Jävligt irriterande minst sagt
Dessa symtom brukar dock mest dyka upp när jag e bakfull av någon lustig anledning.

Jag tycker det verkar vara ganska psykiskt betingat enligt min amatörbedömning med egna erfarenheter.
aubicks är inte uppkopplad   Svara med citat