Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-09, 17:51   #2 (permalink)
Trollsa
Senior Member
Platinamedlem

Trollsas avatar

Reg.datum: Oct 2007
Krediter: 1 587
Standard

Jag läser precis en pocket som jag lånat på biblioteket och som handlar om det här. Dumpa honom - han vill faktiskt inte ha dig (Greg Behrendt och Liz Tuccillo)

Den handlar om relationer och killars beteenden och vad de betyder. Ett av kapitlen heter: Han vill faktiskt inte ha dig om han dumpar dig

I det står det att man ska akta sig för att bli mannens dörrmatta och nöja sig med småsmulor efter förhållandet tagit slut, eftersom man så gärna vill ha honom tillbaka. Glöm inte vad de löjligt små smulorna kostar och nöj dig inte med mindre än det du ursprungligen ville ha. Släpp taget och låt honom sakna dig. Behåll din stolthet, män som han livnär sig på att så många kvinnor låter dem hållas.

Nu till mina egna ord: Snälla lilla vännen, varför accepterar du att allt är ditt fel. Hur tänker du egentligen? Om rollerna varit omvända och han hade mått dåligt, hade du då tyckt att allt var hans fel? Jag tror inte det. Han hittade en lätt väg ut och gav dig dåligt samvete på vägen. Jag önskar att du kunde se honom i ögonen och säga adjö för gott. Själv skulle jag kasta in en sista replik: Don´t let the door hit you on the way out....