Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-09, 13:28   #3 (permalink)
Johanna Ö
Senior Member
Platinamedlem

Johanna Ös avatar

Reg.datum: Aug 2007
Krediter: 3 792
Standard

Hej Villrådig!

Oj oj oj... du har det inte lätt. Jag förstår att du känner dig villrådig. Det är inte lätt att träffa någon. Det är ändå en hel del som ska stämma och man ska känna en massa som man både förväntar sig av sig själv men även av sin partner.

Jag tror det är viktigt att man har lite is i magen och försöker att inte göra förhastade saker. Men det i och för sig inte så lätt när känslorna svallar och man inget hellre vill än att vara med den person man blivit kär i.

Du kanske ska ta lite "time out" för att ta reda på vad du verkligen vill? Varför inte bara umgås med dig själv ett tag och försöka få ordning på tankarna? När man lever "i" känslorna så är det inte så lätt att fatta rationella och logiska beslut och då kan det ibland vara bra att få lite distans.

Ett sätt är att försöka göra saker för sig själv eller enbart med familj och vänner. Jag tror att det är det du behöver. Det kan tänkas att dessa kvinnor kommer bli lite oroliga under tiden, men om du förklarar att du bara behöver lite tid för dig själv, så är det säkert inga problem.

Ta hand om dig och försök få lite distans till känslorna alltså. Känslorna gör att du kanske fattar en del beslut som gör att du inte får någonting av det du behöver. Och frågan är kanske vad du behöver?

Kram!