Hej!
Vi är ju alla olika och har olika behov. För min egen del är det bra att strukturera upp vissa saker för att jag lättare ska kunna se mig själv och den situation jag befinner mig i. Man kan skriva sin egen berättelse för sig själv utan att skriva för andra. Det kan också hjälpa personer. Alla får göra sina val och det de tror på.
Jag är ingen strukturerad person i allmänhet. Tycker om att leva ganska spontant och oplanerat. Jag har haft flera depressioner i mitt liv och senast drabbades jag av en utmattningsdepression som har blivit väldigt utdragen. har varit sjukskriven i 4 år nu. Och det jag har märkt hjälper mig det är att strukturera upp mitt sjukdomsförlopp om man kan säga så. Det hjälper mig att se hur allt har påverkat varandra och det hjälper mig också att bryta trender som är negativa för mig.
Så trots att jag kanske inte kommer att skriva om det på detta forum som kommer jag att använda formen för mig själv. Man kan alltid plocka russinen ut kakan så att säga. Allt som kan vara till hjälp är ju bra. Så tack för förslaget med strukturen.
|