Hej Lia,
Det låter som en massa jobbiga känslor och tankar som du har att hantera. Vad jag förstår är det inte så länge sedan ni blev särbo och det är bara en vecka sedan du fick veta att han har en annan. Det kan verka banalt att höra att smärtan är som värst ju närmare separationen. Det förstår du säkert själv, utan att jag berättar det. Men i detta finns det någonting positivt. Efter att du har sörjt för den här relationsförlusten kommer du att hitta tillbaka till din styrka.
Det är inte konstigt att ditt ex verkar vara hjärntvättad. Så är det när man inleder ett nytt förhållande. Dessutom skulle det kunna vara möjligt att han går genom en sorts ålderskris (detta är dock bara en mycket vild gissning från min sida, ta det med en nypa salt) vilket också innebär en del förvirring.
En sak som jag undrar är om du tror att du kommer att få tillbaka din styrka genom att fortsätta fokusera på vad han gör och inte gör (t.ex. presenterar den nya för barnen respektive inte engagerar sig i sin dotter) eller genom att fokusera på dig själv och vad du ska göra och inte göra och eventuellt hur du ska bemöta det som han gör som har betydelse för dig och dina barn?
Sorin
|