Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-08, 18:32   #6 (permalink)
Instinct
Banned
Silvermedlem

Reg.datum: May 2008
Standard

Hej!

Vad tror du om att flytta delar av ditt liv till nätet? Där kan du ju själv bestämma om din kropp ska vara sexobjekt eller inte. Du kan starta en blogg, ta fina bilder på naturen eller vad som nu är din grej.

Jag startade t.ex. en inredningsblogg. Inte för att jag har problemet med att vara för snygg direkt men det är ändå en grej som gör att man kan få bra (bättre) självkänsla och uppskattning för ens inre. Vad tycker du om att göra? Vad är du bra på? Försök tänk ut det och överför det sen till nätet.

Den tiden du lägger på nätet är också tid som du INTE lägger irl, och därmed kanske du kan undvika många situationer där du blir ofredad/trakasserad.

Det är väldigt sorgligt att du inte kan säga nej. Spontant har jag svårt att ens föreställa mig en sån tjej. I min bok förefaller alla tjejer vara hard to get.

Du måste förstås sluta att ge dig till andra bara för att det behagar dem. Kanske borde du öva framför spegeln på att säga nej. Säg nej som du SKULLE VILJA. Kanske lite nedlåtande rentav? sedan, på krogen eller whatever, om någon insinuerar att de vill ha sex med dig, så spelar du bara upp scenen från spegeln. Du tänker alltså inte på det som att du har en riktig människa framför dig, se honom som en billig spegel bara.

Jag tror verkligen du måste sluta ha så mycket sex med så många olika personer. För i ditt fall är sexet som ett missbruk som skadar dig.

Kanske borde du satsa på att få en kille, en bra kille. Då skulle det blir lättare att säga nej, du skulle ha ett stöd, du skulle få bekräftelse på andra sätt än bara sex.

Vet inte om mina råd var något bra, men önskar dig iaf lycka ill!
Instinct är inte uppkopplad   Svara med citat