Tackar Instinct & Davikar!
Davikar hann svara innan mej, men det var egentligen den punkten jag hakade upp mig på, att det är hemlighållt.
Vi har snackat om det, och det är ju det som ställer till det. Hade hon sagt detta tidigare (att hon träffat en som hon tror kan bli/är en nära vän) och att hon blev gladare av det, så hade jag troligtvis varit nöjd. Men vem vet - kanske är jag lite insnöad med man/kvinna kompis relation. (Även om det verkar vara många som har problem med det då även Instincts tjej-kompisars män blev okomfortabla).
Vi har ju som sagt diskuterat varför det förblev hemligt och har väl egentligen två orsaker: min frus medvetna/omedvetna känslor för denna man, samt hennes osäkerhet på min reaktion. (Den sista kan man ju säga är befogad med tanke på att jag skriver här, men kanske det varit annorlunda om hon berättat det innan jag snubblade över det..)
Jag vet inte om jag fixat det Instinct föreslår, att låta kontakten fortgå. Iochmed att hon förklarat att hon om än kortvarigt har föreställt sig med honom (jämfört med mig) så skulle jag vara otroligt nervös när dom träffades.
Jag fick dock det svar jag hoppades på: "ta dig samman, det är inget problem! Möjligtvis ditt eget."). Men är givetvis glad om några fler har synpunkter.
MVH
Getingen_borg
|