Hej!
Varför skaffar folk barn så tidigt och blir förvånade när det går åt h-e?!
Jag har alltid varit starkt emot att folk skaffar barn för tidigt. Man mer eller mindre garanterar att barnet inte ska få växa upp i samma hus som båda föräldrarna i och med att förhållanden man skaffar när man är 16 är bound att upphöra inom några år. Idag handlar debatten inte ett dugg om hur sjukt det är att skilda föräldrar är mer regel än undantag. Jag säger inte att det var bättre för 40 år sen och bakåt då man "teg och led", men folk avverkar varandra idag som om de vore mjölkpaket.
Man har heller ingen ekonomisk grund att stå på, och kan därför inte ge sig själv en dräglig tillvaro
Och sist men inte minst, så har man inte fått leva sitt liv klart. Det kommer man på sen att man missade, när barnfria polarna kan festa obekymrat och inte behöver oroa sig för en andra part.
Vidare så är inte en ensamstående föräldrar särskilt attraktiva på singelmarknaden. Ingen som är på jakt efter en date är samtidigt på jakt efter ett barn eller två. Man vill ha egna.
Men allt detta är inget som man får veta när man blir på smällen, för bilden av gravida tonåringar är och förblir enbart romantisk när man kollar i svenska medier.
Nu kommer jag väl få skit för detta för att jag vågar kritisera "det fina" i att bli gravid när man är 16 år
/Instinct
|