Kan jag radda forhallandet?
Hejsan (forlat for att jag ej har svenskt tangentbord forst o framst)
Har varit ihop med min pojkvan i 4.5 ar. I mandags 'lamnade' jag honom o gick till en kompis trots att han bad mig att stanna - detta var pga en lang period av otroligt mkt gral och tjafs... jag gjorde det mest for att framkalla nagon form av reaktion (angrar mig nu)...
Sedan januari har jag kannt mig lite asidosatt, jag vet att han pluggar infor sina "finals" och ar valdigt upptagen med det... men onskar anda att han kunde visa lite mer karlek / vara mer romantisk under denna tid... Vi ar ju bada stressade under denna tid och vi bada maste gora uppoffringar.
Jag lider av stor osakerhet och tidigar t.ex. haft atstorningar + dalig relation med mina foraldrar - detta har i sin tur resulterat i att jag e valdigt osaker pa vart forhallande o behover standig uppmarksamhet, trots att han e superkar i mig och sager att jag ar "the one". Pa sistone har jag dessutom blivit lite avundsjuk pa hans kvinnliga vanninor, fast framst vad galler tid han tillbringar med dem (inte att han e otrogen)... detta har gjort honom ganska irriterad / trott pa att forsvara sig - han sager att han kanner sig konstant skyldig till saker han inte ens har gjort.
Ett annat problem ar att nar vi brakar sa kan jag vara OTROLIGT hemsk - jag angrar mig alltid efterat, men sagt ar sagt och han glommer inte... Jag skams sa himla mkt och onskar att jag kunde kontrollera mitt beteende mer. Han sager att hela vart forhallande beror pa mitt standigt varierande humor, om jag e glad sa ar allting bra men nar jag mar daligt sa lider hela forhallandet...
I mandags ville jag ha uppmarksamhet och jag spelade ett barnsligt spel nar jag lamnade honom - jag hoppades att han skulle stoppa mig pa nagot satt. Istallet ar rollerna omvanda och nu vill han gora slut - for gott. Jag e sa otroligt lessen, jag kanner mig helt hemsk och jag angrar vad jag gjorde...
... men min pojkvan sager att han e trott pa mitt beteende, att jag har betett mig illa en sista gang och att han inte orkar mer. Jag vill andra mig och jag KOMMER att andra mig. Jag ska ta itu med min osakerhet och bli starkare... men jag e radd att vi inte kommer att kunna radda detta forhallande. Hur kan jag bevisa att jag ska andra mig och ta itu med mina problem? Vad ska jag gora? Eller...ar det redan for sent?
(Ursakta for langt och kanske lite osammanhangande inlagg)
Tack for er hjalp
|