Emotionellt otrogen?
Hej!
I måndags på väg hem från svärföräldrar satt jag och lekte med min frus telefon i bilen. Av misstag öppnade jag det senast sända SMS'et, det var kort och sa va vi var och att hon skulle höra av sig, och avslutades med "Kram" och hennes namn. Jag tänkte att det kände jag inte igen, och blev nyfiken och såg att det var skickat till en man jag inte kände. Då tittade jag också för att se vad det var för besked hon svarade på, och det var lika kort endast undrande var hon var, samt svslutat med "Kram" och hans namn.
Jag blev kall och visste inte vad jag skulle göra: ignorera det, eller ta upp det. Efter några minuter där jag blev skakig och snurrig, så tog jag upp det med henne. Hon förklarade att det var från en kollega som hon nämnt i förbigående ett par gånger hemma, men inte mycket mer och att han hade blivit en väldigt god vän som hon pratade mycket med. Hon nämnde också att de pratade om mycket personliga saker som vårat förhållande (som var lite knackigt under hösten och vintern, men nu börjat bli bättre), samt en abort hon fått nyligen (vi har redan en kotte på 1,5). Detta sa hon att det fanns ingen annan hon kunde prata med om, och han hade varit ett jättestöd för henne under denna tid. Hon bedyrade att det inte hade varit mer än så, men att de ev. skulle gå ut och ta en kaffe vid tillfälle. Hon räknade honom som en ny väldigt nära vän. Hon var väldigt ledsen att hon inte ´pratat med honom ordentligt.
Jag avslutade det hela med att säga att detta låter som farligt territorium, men släppte det där. Trodde jag. För när det var dags att sova gick inte det, och jag satt uppe till 2 tiden och skrev ner de tankar jag hade, och det hade hunnit bli ,många. Alltifrån besvikelse på mig själv att jag inte kunde varit det stödet hon tydligen behövde, till att anledningen för abborten faktiskt var han.
Min fru kom ner vid 2 tiden och vi snackade igenom detta fram till halv fyra på morgonen.
Det som kom fram var att hon hade jämfört honom med mig, och hur det skulle vara att vara tillsammans med honom, men väldigt kort och kommit fram till att det ville hon inte. Det är med mig hon vill vara. Hon hade det dock väldigt svårt att säga upp bekantskapen med honom (han har nu slutat på den arbetsplats hon är) då hon kände att han blivit en väldigt nära vän som gav henne emotionell support. Vi diskuterade att hade det varit en kvinna hade detta inte varit något problem, men nu är det ju en gift vuxen med med vuxna barn som hon har en hel del gemensamt med.
Följande dag mådda jag riktigt dåligt emotionellt. Jag blev glad igen när jag träffade min fru, och förklarade hur dagen varit. Vi diskuterade vidare och hon försäkrade igen att inget fysiskt har skett, och det tror jag på. Det jag dock känner är att hon varit emotionellt otrogen. Hon har testat mentalt att leva med en annan. Vi kom fram till att hon skulle bryta kontakten, vilket hon höll med om motvilligt. Fäljande dag skickade jag ett email till henne på jobbet för att be henne sätta sig i min position, och vad hon skulle gjort. Hon kom fram till att hon skulle känt likadant och pratade med bekantskapen under dagen och berättade vad som hänt, så det är nu avbrutet.
Nu ett par dagar senare tycker jag att jag borde fått lite distans till detta, men mår fortfarande skitdåligt. kan inte koncentrara mig på jobbet, och vad som skett hänger hela tiden i framkant.
Jag nämnde ovan att det var under höst och vinter vi hade det knackigt, men att det är bättre nu. Det som stör mig är att denna bekantskap påbörjades i Dec (det kan jag ha viss förståelse för) men den har fortsatt även nu under våren, och det var inga tecken på att den skulle brytas. Hon ville berätta för mig, men vi har kommit fram till två anlednignar varför så inte skett: hennes medvetna/undermedvetna känlsor för honom har gjort att hon kännt sig skyldig, samt hennes osäkerhet på hur jag skulle reagera.
Jag känner det som jag blivit bedragen, men är jag orättvis? Hon säger ju själv att det är mig hon vill vara med, samt att bekantskapen är avbruten. Varför mår jag fortfarande kass? Känner mig osäker?
MVH
Getingen_borg
|