Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-08, 10:52   #2 (permalink)
Johanna Ö
Senior Member
Platinamedlem

Johanna Ös avatar

Reg.datum: Aug 2007
Krediter: 4 045
Standard

Hej John!

Det är alltid svårt att veta vilka avsikter någon har om man "bara" är vänner. Helt uppenbart så trivs hon tillsammans med dig i alla fall. Om hon är intresserad av något mer, är nästan helt omöjligt att veta.

Det jag kan rekommendera dock, det är att göra dig själv så attraktiv som möjligt. Jag har ett tips på hur du kan göra det och samtidigt må bra själv. En alldeles underbar kombination, eller hur?

Det jag föreslår att du gör, är att ta hand om dig själv riktigt, riktigt bra! Det gör du genom att vara snäll mot dig själv, se dig själv och diiina behov, genom att tycka om dig själv som du ÄR - utan att prestera, vare sig för henne, andra eller för dig själv. Genom att du är snäll mot dig själv och tycker om dig själv som du ÄR, så visar du dig själv väldigt tydligt nämligen, och DET är attraktivt för de flesta, tror jag. En människa som vågar ta för sig och som vågar visa sig själv, sina intressen och VEM man är, är väldigt intressant och tenderar att väcka intresse hos andra människor. Man upplevs nog vara ganska "stark" på det viset....

Om du glömmer dig själv, eller tappar bort dig själv kanske man kan säga, så glömmer du att visa dig själv och det enda hon ser är en kille som skrattar åt hennes skämt, som oroar sig för vad HOn vill och känner, som gör allt för henne och som lever genom hennes intressen. Då visar du ju inte dig själv och du blir mest en trygghet för henne - en vän som hon kan ha kul med, men som inte väcker mer intresse än så...

Så för att verkligen få intresse av henne, så är det viktigt att du är MER intresserad av dig själv än av henne... eller rättare sagt, att du skyddar dig själv bra.

Försök heller inte glömma vikten av en bra inre dialog. Tänk på hur du tänker om dig själv, var vaksam på när du börjar oroa dig för henne. Fundera då istället på hur du kan vara snällare mot dig själv.... Ingen människa är värd att du duperar dig själv och din egen självrespekt!

Lycka till!
Kram!