Ämne: Min pojkvän
Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-08, 02:05   #1 (permalink)
grodan87
Junior Member
Nykomling

Reg.datum: May 2008
Unhappy Min pojkvän

Jag är 21 och han är 28. Vi har varit ihop i snart 10 månader och det har varit stabilt. Men..

Det känns som om jag ger honom jättemycket energi och tid medan han inte ger någonting alls. Han är nonchalant och skriver jag något gulligt, så får jag SÄLLAN något gulligt tillbaka. Vi har aldrig gjort något romantiskt och han har inte eller varken sagt eller skrivit att han älskar mig. (Vilket jag gjort)
Det är alltid jag som tar initiativ och som skriver "jag saknar dig sms" till honom. Det är alltid jag som försöker liksom underhålla och göra saker mer intressanta medan han bara sitter på sitt arsle och inte orkar.
"Han är för trött" säger han jämt och fast jag tidigare nämnt att det just känns som "att det BARA är jag i det här förhållandet" som ger energi och försöker, så verkar han inte direkt vilja ändra på det.

Jag vet att han gillar mig och jag vet att han inte alls vill göra slut. Han har redan gråtit en gång då han "dumpade" mig och "inte visste", men sedan tog tillbaka mig efter några dagar.

Men frågan är..
Är han såhär som person eller är det något som kommer gå över?
Blir man "tråkig" efter man fyllt 28 eller är det jag som är "för mycket"?
Och till sist...
Kan man ändra en person? Kan jag få honom att förstå mig och vilja mer eller måste det vara ett initiativ han tar på egen hand?

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Jag vet inte hur jag ska säga det heller, eftersom han oftast fräser åt mig om jag kräver något och sedan skyller han på "att han är trött". Ska jag ens säga något? Eller ska jag "leka svår" tillbaka? Ska jag sluta helt att skriva söta saker på msn och skicka gulliga sms?

Oerhört tacksam för svar..
MVH "flickan".
grodan87 är inte uppkopplad   Svara med citat