Återfall?
Hej!
Jag hade för några år sedan när jag gick på gymnasiet stora problem med att hålla föredrag och svara på frågor i klassen och oroade mig hela terminen när jag visste att jag skulle vara tvugen att hålla ett föredrag i slutet av året. Jag vågade nästan aldrig svara på frågor i klassen heller, för jag var så rädd för att rodna, och under en period så rodnade jag stup i kvarten bara för att jag var så rädd för att göra det... Det här gick så småningom över, jag jobbade mycket på att uppträda (gick på musiklinje) och tog också som utmaning att sommarjobba som guide, och allt blev mycket bättre. MEN nu har jag fått "återfall" och vet inte vad jag ska göra! Jag studerar utomlands just nu, och de värsta dagarna har jag helt enkelt inte gått på mina föreläsningar för jag har varit så rädd för att jag ska vara tvungen att svara på någon fråga och rodna... Och jag förstår verkligen inte varför det här har kommit tillbaka och har verkligen försökt att "tänka bort det", men det verkar ha blivit själva den där situationen i klassrummet som jag är livrädd för, och det är verkligen besvärligt för mig att sitta där under föreläsningarna. Men jag måste ju gå dit, för jag vägrar gå med på att jag ska ha det så här! Vad kan jag göra för att ändra på det här?
|