Han vill ha paus i 3 månader
Hej!
Jag är tillsammans med en kille och vi har varit ihop i över 5 år. För ca 2 veckor sedan blev vi osams. Det var inget stort gräl utan han lät irriterad och frågade om vi skulle på trav och då sa jag att det var bäst att jag var hemma. Sedan dess svarar han inte i telefonen eller på sms när jag tar kontakt med honom. Jag har skickat en hel del sms och ringt många samtal och förra tisdagen fick jag ett sms att han ville vara själv och att han skulle höra av sig efter semestern. Saken är den att han svarar inte när en av hans kompisar ringer heller. Jag vet att han har kontakt med andra kompisar för jag har sett honom ute. Han sa även att om jag inte lät honom vara ifred så skulle han inte ens höra av sig sen, så jag är rädd att kontakta honom fast jag vill så gärna. Men jag måste acceptera det här eller hur, men det är jobbigt. Vi har varit så nära hela tiden, träffats eller ringt till varandra varje dag. Nu blir det ensamt. Jag undrar om det är normalt att ta paus i tre månader, för det är något han har bestämt. Vi har inte diskuterat det alls. Saken är även den att jag tror att han är inne i en depression.
Varför behandlar han mig och sin kompis på detta vis och varför vill han vara ifred ifrån oss. Han är stenbock och har läst i hans horoskop att stenbockar kan vara på detta vis men jag vet inte.
Tacksam för svar!
Ledsen och ensam
|