Naiv + nätdating
Jag har i flera års tid från och till haft kontakt med en för mig jättetrevlig man.Vi har lätt att prata och är till och med attraherade av varandra i telefon.........blir så glad och känner mig förälskad.....
Den sista tiden har det blivit mera kontakt och tillit i vår relation och vi vill gärna träffas men bägge ( mest han) är rädd för hur det ska bli när vi ses........ändå en risk i verkliga livet ju.Jag känner att han inte vågar eller vill ta detta steg utan tycker detta vi har är det mest optimala........det som jag reagerade på var att han tycker jag är sårbar.........som om det skulle vara ett hinder? kanske han är rädd att såra mig om det inte stämmer mellan oss?? ikväll känner jag mig ledsen........han sade ni sist att han vill inte mista mig!! men jag vill ju något mer!!
Vill ha råd hur jag ska förhålla mig! till och med min terapeut upplever detta som en stabil relation för mig..........dock är avståndet för långt mellan oss ( c a 20 mil)
jag känner att jag börjat bli allvarligt kär i denna man.-......som jag aldrig mött!!! är jag naiv och dum??? som kan tror något om detta??
mvh kelda
|